Conclave Druidico, Ordu Draoi

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Conclave Druidico, Ordu Draoi

Mensagem por Admin em Seg Nov 25, 2013 6:58 pm

O mundo é mais selvagem dentro de suas cidades "civilizadas" do que em nossas florestas protegidas


O Conclave Druidico, ou Ordu Draoi, é uma seita composta pelos druidas Sagarts das tribos do Oeste. Acreditasse que ela existe desde tempos alem dos tempos. Seus membros são aqueles que devotam mais o seu tempo e sua vida a devoção da natureza. Devotam tanto sua vida a natureza que fazem possuem voto de castidade, voto de abstinência alem de sua grande maioria ser vegetariana, porem algumas tribos, aquelas mais ligadas a totens de predadores, comem carne, mas apenas aquelas que podem caçar.
Seus membros se unem para debater sobre o mundo “civilizado” e sobre os territórios naturais em um plano completamente selvagem, onde criaturas a que a muito tempo não existem mais, vivem livremente, um ambiente de uma floresta tão densa que caminhar por ela é tão difícil quanto caminhar pelo deserto.


Última edição por Admin em Qui Jun 26, 2014 5:43 am, editado 2 vez(es)
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Re: Conclave Druidico, Ordu Draoi

Mensagem por Admin em Seg Nov 25, 2013 6:59 pm

• Objetivo:Conectar o mundo com a natureza e com a selvageria interna de cada um. Também tem como objetivo criar uma união entre as tribos do oeste contra os cidadãos de outros reinos que tentam tomar suas terras.

• Tendência:Neutro.

• Liderança:Não existe uma liderança no conclave, todos os druidas tem voz e podem falar livremente nas reuniões.

• Quartel General:O conclave sempre se encontra no mesmo lugar de um plano selvagem aparentemente intocável para qualquer outra pessoa.

• Unindo-se a Ordem:Para se unir ao conclave, a pessoa deve necessariamente ser aprendiz de outro membro da ordem ou, ser um druida de uma tribo sem um representante e ser convidado a participar dela por outro membro da ordem.

• Ganhando Prestígio:Para ganhar prestigio com a ordem deve se sempre colocar a natureza a frente de qualquer necessidade pessoal, deve sempre respeitar os espíritos da natureza e proteger as suas terras com a sua vida se necessário. Cumprir sempre as missões que lhe são passadas e honrar seu mestre.

• Bonificações:

5 TPA, variable CPA: Purchase a magical service from the following list: antipathy/sympathy (10 CPA), atonement (8 CPA), control weather (6 CPA), earthquake (7 CPA), elemental swarm (20 CPA), hallow/unhallow (16 CPA), heal (4 CPA), ironwood (3 CPA), move earth (3 CPA), plant growth (1 CPA), reincarnate (12 CPA), shambler (20 CPA), stone shape (1 CPA), transport via plants (5 CPA), wall of stone (4 CPA), wind walk (5 CPA).

5 CPA: Add rage to the character’s druid spell list as a second-level spell.

5 TPA: The initiate can make a ritual for 1 hour to open a portal to "Wild Plane", a savage plane where the conclave meets.

10 TPA, 1 CPA. Gain the title “initiate of the first circle” and one bonus language from the following list: Aquan, Auran, Draconic, Elven, Giant, Goblin, Gnoll, Gnome, Ignan, Sylvan, Terran. The character gains a +2 bonus on Bluff, Diplomacy, and Intimidate against native speakers of that language (at the GM’s discretion). Higher ranks in the organization occur in increments of +5 TPA (“initiate of the second circle” at 15 TPA, “initiate of the third circle” at 20 TPA, and so on) at a cost of 1 CPA per rank; each rank grants an additional bonus language from this list and a bonus to inf luence native speakers of that language.

10 TPA, 3 CPA: Gain the service of a novice member of the Green Faith (a barbarian, bard, druid, ranger, or feybloodline sorcerer of half the PC’s level) for 1 week.

13 CPA: Undergo a ritual that grants resistance 5 to cold, electricity, or f ire as an extraordinary ability. The character can undergo the ritual for all three energy types.

15 TPA, 5 CPA: Gain the assistance of a dryad, pixie, satyr, or other fey of similar power for 24 hours.

20 CPA: Transfer a druid character’s nature bond from a domain to an animal companion or vice-versa. She can select this reward more than once but must pay the CPA cost each time.

20 CPA: Change a druid’s chosen cleric domain to another suitable domain. She can select this reward more than once but must pay the CPA cost each time.

20 CPA: Transfer a ranger character’s hunter’s bond from an animal companion to her companions, or viceversa. She can select this reward more than once but must pay the CPA cost each time.

20 TPA: Using a ritual that takes 1 hour, the member of the conclave can transfer himself to the "Wild Plane" where, through the "Path of Fairies" they decrease the distance, coming up 1/3 of the time before.

25 TPA, 10 CPA: Gain the assistance of a shambling mound, treant, or fey or of an intelligent plant of similar power for 24 hours.

32 CPA: Undergo a ritual that grants resistance 10 to cold, electricity, or fire. A character can undergo the ritual for all three energy types and can upgrade from a lower resistance ritual by paying the cost difference.

75 CPA: Undergo a ritual that grants resistance 20 to cold, electricity, or f ire. The character can undergo the ritual for all three energy types and can upgrade from a lower resistance ritual by paying the cost difference.
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